01 октомври 2009

Меморандум... Мем(у)рандум... Детелини... Детелини...

Интересен начин на общуване бе регистриран в Челопеч между кмета и общинския съвет. Вместо лично, очи в очи около кръглата маса на преговори и дискусии за бъдещето на общината, те предпочетоха да започнат своеобразна кореспонденция помежду си с писма, декларации и най-висша форма на надписване - кой може повече. Общуването им премина границите на познатите ни форми и достигна до писането на МЕМОРАНДУМИ.
Тук е мястото за обикновените жители на Средногорието и отрудени граждани, да разясним значението на думата.

Що е то Меморандум според “Укипедия”:
Съществително нарицателно име, мъжки род, тип 7
Дипломатически документ, в който са изложени подробности за развитие на спорен въпрос и становището на правителството за него.

От тук личи достигнатото ниво на управление на Община Челопеч, към което се стремят местните управленци, избирайки точно тази форма за изказване на своите виждания и тегоби. Ето и други примери от българското ежедневие за документи от този вид, за да добиете, уважаеми челопечани, по-ясна представа за значението на Меморандума, сътворен от общинските съветници на Челопеч.

Примери за подписани
МЕМОРАНДУМИ:

- Партия ГЕРБ подписа меморандум за съвместно партньорство с 12 ромски неправителствени организации от цялата страна. Бойко Борисов обясни, че няма пречки ром да стане министър.
В-к Сега

- Подписан е Меморандум за опазването на лешоядите в Европа

- МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ
Меморандум за разбирателство за развитие и финансиране на инфраструктура в рамките на План за инвестиции в транспортна и базисна инфраструктура на българското правителство (2007 - 2013 г.) между правителството на Република България, представлявано от Министерството на финансите, и Европейската инвестиционна банка
(Одобрен с Решение № 676 от 15 септември 2006 г. на Министерския съвет. В сила от 5 октомври 2006 г.) (обн. ДВ бр. 95/2006 г.)

- Меморандум за бъдещо сътрудничество подписа ГЕРБ с неправителствената организация Обединен ромски съюз. Хасковският лидер каза, че те ще лобират за това – образовани роми да заемат управленски позиции след изборите...
„Новините от Хасково и Южна България”

- Подписан е Меморандум за разбирателство между България и Европейската инвестиционна банка по инициативата JESSICA.

И накрая, но не на последно място:

Меморандум на едно дете

1. Не ме разглезвайте! Зная много добре, че не мога да получа всичко, което искам. Аз само ви изпитвам.
2. Не се страхувайте да сте строги с мен! Аз предпочитам това, защото така ще разбера къде ми е мястото.
3. Не ме насилвайте, защото така ще разбера, че силата е всичко! Аз мога да бъда убеден/убедена и с думи.
4. Не бъдете непоследователни! Това ме обърква и ме кара да се измъквам по всевъзможни начини.
5. Не ми обещавайте! Може да не сте в състояние да изпълните обещанието си, което ще ме накара повече да не ви вярвам.
6. НЕ ми се сърдете, когато ви кажа или направя нещо, което ще ви разстрои! По-късно ще се опитам да завоювам още по-големи победи.
7. Не се разстройвайте много когато ви кажа “мразя те”! Така ще ви накарам да съжалявате за това, което сте ми сторили.
8. Не ме карайте да се чувствам по-малък /по-малка/, отколкото съм! Аз ще го компенсирам като започна да се държа като “важна клечка”.
9. Не вършете вместо мен неща, които мога да свърша и сам /сама/! Така ще се почувствам като “бебе” и ще продължа да ви използвам.
10. Не обръщайте внимание на “лошите” ми навици и думи! Това само ще ме насърчи да продължавам да ги повтарям.
11. Не ме критикувайте пред други хора! Аз възприемам по-добре когато разговаряте с мен насаме.
12. Не обсъждайте поведението ми в разгара на кавгата! Способността ми за контактуване тогава е нарушена. Прави сте да изисквате от мен, но по-добре ще възприемам правилата по-късно.
13. Не ме поучавайте! Ще се изненадате колко добре знам какво е добро и какво лошо в постъпките ми.
14. Не ме карайте да чувствам грешките си като грехове! Трябва да се науча да правя грешки, за да не ги повтарям, а не да ми внушавате, че съм непоправим /непоправима/.
15. Не ми се карайте постоянно! Ще се наложи да се правя на глух /глуха/.
16. Не искайте обяснение за лошото ми поведение! Понякога не знам защо се държа така.
17. Не забравяйте, че обичам да експериментирам, така се уча! Моля, изтърпявайте ме.
18. Не ме предпазвайте от последиците!
Аз имам нужда от опит.
19. Не обръщайте внимание на леките ми заболявания! Така ще свикна да се радвам на неразположението си, ако тогава ми обръщате повече внимание.
20. Не избягвайте отговорите на честите ми въпроси! Скоро с изненада ще установите, че не спирам да питам и да търся информация.
21. Не казвайте, че въпросите ми са “глупави” и “безсмислени”! Питам, за да се занимавате повече с мен.
22. Не се притеснявайте, че прекарвате малко време с мен! По-важно е как го прекарваме.
23. Не се представяйте за идеални и безгрешни! Ще ми бъде трудно да ви следвам.
24. Не се страхувайте заедно с мен! Вдъхнете ми смелост, иначе аз ще се страхувам повече.
25. Не мога да се справям без вашето разбиране и насърчение! Понякога забравяте похвалите и одобренията, но кавгите никога.
26. Отнасяйте се с мен така, както се отнасяте с приятелите си! По-лесно се уча от модели, а не от критика.
...И още нещо:
27. НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, ЧЕ АЗ ВСЕ ОЩЕ СЪМ ДЕТЕ!
ОБЕЩАВАМ ДА ВИ ОБИЧАМ МНОГО!
ОБИЧАЙТЕ МЕ ПОВЕЧЕ И ВИЕ, МОЛЯ ВИ ....

Публикувано от Радостина

Няма коментари: