На 30-ти април 2013 г. д-р Десислава Толинова – общински
съветник от Коалиция „Сигурност и бъдеще за Пирдоп” и Емил Георгиев – водач на
гражданска листа Модерна България за 26 МИР – Софийска област внесоха в Община
Пирдоп Проект за наредба за прозрачност на разходите в Община Пирдоп.
Прозрачността на едно управление е ясен индикатор за
неговата обществена ангажираност и воля за извършване на демократични действия,
които да са в полза на обществото. Обратното – непрозрачността и неяснотата при
действията и най-вече разходите на администрацията е също толкова ясен
индикатор, че управляващите не искат да се ръководят от общественият интерес –
това са основните мотиви на д-р Толинова и Емил Георгиев, с които те изразиха
своята заинтересованост и настояване процесите в Община Пирдоп да бъдат
прозрачни и навременно да се уведомяват жителите за разходване на общинските
средства.
Наличието на абсолютна прозрачност в действията и в
разходите на всяка една публична администрация е крайно необходимо, за да може
да функционира модерното демократично общество.
В Наредбата е разписано на интернет-страницата на Община
Пирдоп да бъде качена подробна информация относно: възнагражденията по трудови
и служебни правоотношения и начислените допълнителни възнаграждения на
работещите по служебни и трудови правоотношения в администрацията; изплатените
командировъчни средства; протоколни и представителни нужди; договори за външни
услуги за материалното, техническо и информационно осигуряване дейността на
администрацията; разходите за вода, ток, телефон, интернет, хартия, мастило и
други консумативи; лихви и главници, които Общината разплаща по договори за
кредит, както и лихви по просрочени договори; разходи за осигуряване на
сметосъбирането, сметоизвозването и снегопочистването в Община Пирдоп, което
включва таксите за депониране, плащанията по договорите с избраните
фирми-изпълнители и всички съпътстващи разходи за тази дейност; разходите за
съфинансиране по европейски и национални проекти, което се осигурява от община
Пирдоп; разходите за охрана на общинската собственост и други разходи.
В рамките на шест месеца от приемането на наредбата кметът
на Община Пирдоп се задължава да предостави в интернет-страницата на Общината
информация за всички горе-изброени разходи за 4 години назад.